tirsdag 2. desember 2008

Årets julebakst

Sidan jula i år skal feirast i Nordsjøen, er baksten minimal og unnagjort i kveld. Slett ikkje sju sorter, eller....

Lefser, kjøpt på julemessa...
Krumkaker, steikt i dag. 10 stk. i kakeboksen, resten har støvsugaren ete...
Julenøtter, også steik i dag. Småbrent fordi telefonen durte...
Kokos-makaroner fra Mega, heilt sikker kjempegode...
Smultringer, ei kjempe stor deig. Steikt i kveld saman med ei god veninne.

No sit eg her, kjempefornøgd med årets utvalg. Det er nok både til meg, familien, og småfuglane denne gangen også. Og kva er betre en å avslutte kvelden med litt strikking, ein god kopp te og litt prøvesmaking.

5 kommentarer:

Anne-Berit sa...

Det må jeg si var raskt levert.Har bare begynt å bla i oppskriftene ennå jeg,har så god tid atte.Så du er på tur ut igjen,da må du ha ei riktig god Jul,og god vakt.Varm juleklem herfra!

Turid sa...

Sikre og gode fulltreffere det der.
Har også tatt smultring baksten i fellesskap med gode venner, faktisk på hobby kveld, prøve smaking og gløgg hørte selvfølgelig med.
Du får ha god vakt!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Hehe, den krumkake-bake-beskrivelsen kjente jeg igjen. Støvsugeren er god å ha. Kos deg skikkelig i advent, med kakene og alt. Denne mørke tida må vi varme oss på de små gleder.
Her tærer vi hardt på det vi har av julekaker i adventstida, for i jula blir en så mett av alt annet godt.

Klem fra Mona

Anne-Berit sa...

Hei,det er noe til deg på bloggen min!

Lena sa...

Må smile litt av kromkakene som havnet i støvsugeren;-) Smultringer har jeg aldri bakt, tror jeg skal kjøpe de i år også! Selv har jeg bakt èn kake til nå, den er på plass i fryseren, håper å få unna 2-3 sorter til helgen, om jeg orker. Baker kun det guttene mine liker, sånn at jeg vet at det blir spist! Ha en flott kveld!